سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 899342
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
مدرسه علمیه الزهرا(س)کلاردشت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت، عناصر مهم و اصلی مولّد فرهنگ در کشور هستند که گفتار و کردار این قشر دینی، همواره حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده است.

خانم زهرا بحرکاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، گفت: رسالت عظیم حوزه‌های علمیه، حفظ دین و مقابله با انحرافات است که خود مهم‌ترین برنامه در امور فرهنگ‌سازی است؛ زیرا حفظ ارزش‌های دینی از هر گونه انحراف و ارائه درست آن، خود یک نوع فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان این‌که حوزه در تاریخ کشور ما، همواره ‌متولی اصلی هدایت دینی در جامعه بوده است، اظهار کرد: در طول تاریخ مرجع رسمی تبیین ارزش‌ها، تثبیت باورهای دینی، استنباط و افتای احکام عملی، روحانیت بوده است و در حال حاضر نیز این قشر در پرتو همان محوریت دینی خویش توانست، انبوه مردم دین‌خواه را به همراه خودکرده و هدایت و اجرای یک انقلاب مبتنی بر دین را بر عهده بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز پذیرش مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت، گفت: این مدرسه علمیه در سال ۱۳۷۴ با حمایت جمعیت تعاون تهران تأسیس شد و بعد از راه‌اندازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران همانند سایر مدارس تحت پوشش این مرکز قرار گرفت.

بحرکاظمی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۷۸ طلبه از این مدرسه علمیه فارغ‌التحصیل شده‌اند و در نهادهای دولتی و غیردولتی به‌ عنوان مبلّغ، مدرس، مؤلّف، کارشناس دینی و ... مشغول به فعالیت هستند، البته اکثر فارغ‌التحصیلان این مدرسه در اداره آموزش‌وپرورش به‌عنوان دبیر و مشاورین امین فعالیت دارند.

وی تأکید کرد: محوریت فعالیت‌های فرهنگی کلاردشت توسط طلاب، اساتید و کادر این مدرسه علمیه به‌عنوان رکن اصلی و قطب فعالیت‌های فرهنگی این شهرستان، در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود و فعالیت مستمر و درخشش بانوان طلبه در برنامه‌های تبلیغی و ... همواره مورد تقدیر مسئولان کلاردشت قرار گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت اضافه کرد: یکی از بارزترین فعالیت‌های این مدرسه علمیه اردوهای جهادی طلاب در ایام تابستان و تأثیر بسزای آن‌ها در روستاها، محلات و شهرهاست که این تلاش‌ها با همت همه طلاب و حمایت مؤسس، اعضای هیأت امناء و تمام مسئولان مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت محقق شده است.

وی گفت: مسئولان این مدرسه علمیه تمام تلاش خود را می‌کنند تا بانوان طلبه‌ را از نظر ایمان و تقوا و هم علم و دانش رشد و پرورش دهند.

بحرکاظمی با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه همانند سال‌های گذشته برنامه‌های زیادی را در جهت جذب خواهران علاقه‌مند به تحصیل در حوزه و سربازی در مکتب اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) انجام می‌دهد که امیدواریم این فعالیت‌ها، بخشی از زحمات شهدا که با افتخار باعث سربلندی ما شدند را جبران کرده باشد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha